Ebben a cikkben:
Ugyanazt tette a Pumával, amit a zenében
A Puma gyorsabban nő, mint legközelebbi riválisa és testvére – az adidas. A Herzogenaur-ból származó márka 2019 áprilisában a történelem legjobb értékesítési negyedévét jelentette be. A nagyszerű eredményeket befolyásolja a Puma 2014-es lépése is. Ha kíváncsi vagy, mi volt ez a meglepő húzás, a választ megtalálod ebben a cikkben.
Rihanna egy „aranytojást tojó tyúk”. Kihúzta a Pumát a mély válságból. Nyilvánvaló, hogy még hatalmas márkáknak is időről időre teljes frissítésre van szükségük.
A Puma újra megmutatja a körmeit
Puma sikerének kulcsa Rihanna volt, mint a női kollekció kreatív igazgatója. Nem tudom, hogy lehetett volna-e jobbat találni erre a posztra. Bár az az állítás, hogy Puma egyszerűen szerencsés volt, valószínűleg sértő lenne mindenkire, aki hatással volt arra, hogy Riri legyen a márka arca.
A Puma alapos és részletes kutatást készített a ruhaipari óriás és a Rihanna célcsoportjainak átfedéseiről. Ezután megragadták a lehetőséget. De a barbadosi Riri nem csupán egy újabb „reklámoszlop” volt. Nagyobb részesedést akart szerezni a vállalkozás és a döntéshozatal teljes folyamatában. Ezért a fent említett beosztást javasolta.
Függetlenül attól, hogy kedveljük-e a zenéjét, be kell vallanunk, hogy Rihanna korunk egyik legnagyobb sztárja. Bizonyára a jövőben Madonnával és más nagyobb popsztárokkal együtt emlegetik majd a nevét. Ebből is látszik, hogy Puma márka vezetői tényleg tudták, hogy mit csinálnak!
A számok nem hazudnak – a a Puma sikere
Miután Riri aláírta a szerződést a Pumával, minden fantasztikusan indult. A márka részvényeinek értéke 2015 eleje óta 275 százalékkal nőtt. Csak az utolsó negyedévben további 15 százalékkal. A Puma működési jövedelme 143 millió EUR volt (139 volt a tervezett). A befektetők tényleg boldogok lehettek. Egyáltalán nem vagyok meglepve azon, hogy az arcukon a mosoly még szélesebb, mivel az Ázsiában és az USA-ban is nagyszerű eredményeket értek el. Ez pedig a két legnagyobb piac.
Márkák és celebek – reklámtáblák vagy több annál?
A Puma közelmúltbeli történetében Rihanna volt az első név, aminek hatására ismét nőtt az érdeklődés a márka iránt. Saját cipőjét – a Rihanna által készített Puma Creeper-t – 2016-os év cipőjének kiáltották ki. Riri lett az első nő, akinek a cipője megkapta ezt az elismerést. Ha ez nem lenne elég, akkor elárulom, hogy a Puma értéke 2017-ben 92% -kal nőtt.
Riri lett a legfontosabb híresség a Sporting Goods kategóriában. Itt szeretném hozzátenni, hogy nem teljesen magától. Úgy vélem, hogy az együttműködés Rihannával egy hógolyó-effektust váltott ki. Újabb nagy nevek jelentek meg a Puma háza táján. Az énekesnő mellett feltűnt például Selena Gomez és Jay-Z is.
Általában a piaci elemzők körében van egy adatokkal alátámasztott vélemény, miszerint a hírességek nem mindig a legjobb “reklámhordozók” a nagy márkák számára, és a leszerződtetésük nem feltétlenül térül meg.
Ez történt Kanye West esetében, aki a saját nevével fémjelzett márkával ellentétben, nem gyakorolt reális növekedést az adidas márka eladásaira. Ezzel szemben továbbra is kelendők például adidas Superstar, Stan Smith, Ultraboost, valamint Boost System technológiájú sneakersek.
Vannak azonban olyan tényezők, amelyek pozitív hatással vannak az értékesítési mutatókra. Ennek feltétele a termék széles választéka. Ez az énekesnő esetében így van, és a nők megőrültek a Creepersek, a Riri papucsok és általában a neve alatt futó termékek iránt. A márka így közelebb került a felhasználókhoz.
De ami a legfontosabb: Rihanna szerződtetésével a Puma új karaktert kapott. Talán kicsit túlzásnak hangzik, de a márka mintha korábban elvesztette volna eredetiségét és egyediségét, egyre unalmasabbá vált.
Pedig egykor ezek a cipők az NBA kosárlabdázóinak lábain voltak (végre a Puma visszatért a kosárlabdához), majd a b-boy fiúk lábain. Szerették és csodálták. Riri tökéletesen illeszkedik a zene, a művészet és a művészek világába. A Puma tagadhatatlanul kihasználja Rihanna népszerűségét, aki hatalmas mértékben járul hozzá a márka fejlődéséhez.
Hogy tetszik az Rihanna x Puma együttműködés gyümölcse?
A cikk eredeti szövege le lett fordítva és módosításra került az ecipo.hu blog igényei szerint.