TAVASZ-NYÁR ’24! Fedezd fel a szezon forró trendjeit! NÉZD MEG >


Táskák, amiket mindenki szeretne. Miért övezi az „it-bag”-eket felhajtás?

Időtlenek, a luxus szinonimái, és ezen felül – hihetetlenül drágák. Magas áruk ellenére, minden divatos kiegészítő gyűjtő vágyálma. Az „It-bag”-ek, mivel most róluk van szó, évtizedek óta divatban vannak – minden szezonban, a világ minden részén. Nézd meg milyen luxus táskákba fektettek az évek során a legnagyobb trendszetterek.

Az ilyen táskák vásárlása valódi befektetés.

SS 24

Egyszerűen fogalmazva az „it-bag”-ek a legkelendőbb táskák a világon. Maga a kifejezés a 90-es években jelent meg, és olyan luxusmárkák legkeresettebb kiegészítőire vonatkozott, mint például Chanel, Hermes és a Fendi. Ez utóbbi divatház táskáját hívták először „it-bag”-nek. Ez volt a Baguette modell.

Az amerikai „Vogue” a Fendi Baguette-ről:

Az „It-bag” egy státuszszimbólum kiegészítő, birtoklása bizonyítja, hogy mindenünk megvan, amire a világon vágyhatunk.

A kifejezés gyorsan felkapottá vált, és nem csak az olasz divatház termékeire használták. Az „it-bag” kifejezés viszonylag fiatal, de ez nem jelenti azt, hogy csak a 90-es évek és az azutáni táskák érdemelték ki. Leggyakrabban ahhoz, hogy egy kiegészítőt így hívjanak, három feltételnek kellett teljesülnie:

  1. egy sztárnak kellett viselnie (vagy elkészítését inspirálta) – ezeket az ikonikus táska modelleket bizonyos emberek után nevezték el,

  2. drágának kellett lenniük,

  3. csak limitáltan lehetett kapni, ami miatt csak az elit számára volt elérhető kiegészítő.

Listánk első „it-bag” modellje egy, a Chanel divatház által tervezett láncos alkalmi táska jellegzetes tűzdeléssel. Mint a franciák minden projektjénél, ennek létrehozásánál is a kényelem volt a legfontosabb – a láncnak köszönhetően nem kellett kézben hordani. Ez a táska 1955-ben indult útjára, és továbbra is a legnagyobb inspirációként szolgál a leghíresebb, legrangosabb divatházak és sokak számára. Az ára? A modell méretétől függően, 1 400 000 1 600 000 Ft körül mozog.

A világ legdrágább luxus táskájaként tartják számon, a Hermes divatház Birkin modellért szó szerint sorban állnak, és egész várólisták alakultak ki. A trendszettereket azonban egyáltalán nem rettenti el az ára, ami elérheti az akár… 1,2 millió forintot is. Jane Birkin tiszteletére készítették, a jellegzetes trapéz alakú, rövid fogantyús táskának többek között praktikusnak és alkalmasnak kellett lennie utazáshoz.

A „it-bags” rangsor következő helyezettje szintén az egyik legpraktikusabb és legelterjedtebb modell, amit maga Audrey Hepburn is imádott. A Louis Vuitton Speedy-je egy, az 1930-as években készített utazótáska. Habár a francia márka már korábban részt vett utazótáskák gyártásában, a Speedy volt az első kiegészítő a márka portfóliójában, amit kézitáskaként is használni lehetett. Egy eredeti Louis Vuitton táska ára elérheti akár a 400 000 forintot is.

Akárcsak a Hermes Birkin esetében, ez a táska is az 1960-as évek stílusikonja, Jackie Kennedy után kapta a nevét. Ez az első pillantásra feltűnő kiegészítő volt az Egyesül Államok First Lady-jének egyik kedvenc darabja. A„Boho bag”, mivel így hívták ezt a fazont, volt a történelem első táska-zsák modellje. Eleinte elsősorban a boho stílus kedvelői hordták, de később – nagyban Kennedy-nek köszönhetően – bekerült az elegánsabb stílusok közé is. Jelenleg ez a modell kb. 450 000 forintba kerül.

A cikk eredeti szövegét az ecipo.hu blog igényeinek megfelelően fordította és módosította: Martin Maszarik
Legyen naprakész, és értesüljön elsőként a trendekről és az újdonságokról! Iratkozz fel a hírlevélre

A weboldal süti-fájlokat használ, hogy a szolgáltatás az Adatvédelmi Irányleveknek megfelően a lehető legmagasabb színvonalon történjen. Weboldalunkat használva hozzájárulsz a sütik alkalmazásához. több információ

A weboldal süti-fájlokat használ, hogy a szolgáltatás az Adatvédelmi Irányleveknek megfelően a lehető legmagasabb színvonalon történjen. Weboldalunkat használva hozzájárulsz a sütik alkalmazásához.

Bezár