TAVASZ-NYÁR ’24! Fedezd fel a szezon forró trendjeit! NÉZD MEG >


Minden, amit eddig nem tudtál a Nike Air Max-ról, de muszáj tudnod

Mondhatjuk, hogy a Nike Air Max már nincs az élvonalban, senkinek sem kell, mert már mindenki hordja. Azt is mondhatod, hogy ez nem is egy jó cipő. De egy valamit nem tagadhatunk – mégpedig azt, hogy ez a cipő áttörés volt és megváltoztatta a lábbelik piacát.

SS 24

Mint azt nyilván tudod, az Air Max Március 26-án ünnepli a születésnapját. A következőkben a Nike Air Max történetéről olvashatsz – röviden, mindenről, amit nem tudtál, de tudnod kell erről a lábbeliről . És mint tudod, érdemes emlékezni erre a történelmi maratonra.

Az innovatív változások nem mindig láthatóak szabad szemmel. Azonban, ha észrevesszük őket, a az összhatásuk csodálatos. 1987-ben a Nike bemutatta az Air Max 1-et, az első olyan modellt, ami felvezette és bemutatta a legendás légtechnikát. A magas légpárnazottság céljából lett készítve, a légpárnás Nike Air pillanatok alatt a saját stílusunk egyik kifejező eszközévé vált.

Az Air Max 1 cipők forradalmi és provokatív megoldásnak számítottak. Bemutatásuk után a sport lábbelik világa nem többé nem volt ugyanolyan.

A 1980-as évek végén, a Nike Air technológia többé nem számított újdonságnak. Először 1978-ban használták, az Air Tailwind modellnél, amiben egy rejtett bemélyedés volt a talpban. Az Air Max 1 formatervezéséért Tinker Hatfield, a vezető tervező volt a felelős. A tanult építész, Hatfield, aki szeretett új trendeket útjára indítani, a párizsi építészetből merített ihletet. Eltávolította a habot a talp középső részéből, így felfedve a légpárnát a világ előtt.

Tinker Hatfield az Air Max-ról

Elutaztam Párizsba, hogy felfedezzem magamnak a várost, ideértve a Pompidou központot is. Ennek az épületnek a teljes szerkezetét a homlokzatra szerelték fel, még az ablakokat is eltakarták vele. Amikor visszatértem Oregon-ba, találkoztam néhány technikussal, akik éppen egy nagyobb Air talpon dolgoztak, és megosztottam velük a gondolataimat. Talán nekünk is láthatóvá kéne tennünk a technológiánkat?

Abban az időben ez a terv nem tűnt kivitelezhetőnek, de ez nem tartotta vissza Tinker-t vagy a csapatát. Hogy még jobban megkülönböztethetővé tegyik a modellt a többi, már futó terméktől, a tervezők egy egyedi, élénk színsémát adtak neki.

Ekkor kezdődött a mindmáig folytatódó történelem. A 32 év alatt, az Air Max család többszáz inkarnációt élt meg. Azonban mindegyik az egyedi prototípusnak köszönheti létezését – az Air Max 1-nek.

Az Air Max történelem harmadik kiadását 1990-ben mutatták be. A modell nagyobb Nike Air légpárnával rendelkezett, mit az elődje. Ennek legfontosabb jellemzője azonban az esztétikussága volt. Hatfield tudta, hogy a cipő körvonala azonnali sikert fog hozni. A panelek elhelyezésének szöge és a színes blokkok egyre jobb és jobb eredményekre vezette a futókat.

Air Max 90 műanyag, bordás panelekkel és számos fűzőváltozattal is rendelkezik, aminek köszönhetően tökéletesen illeszkedik a lábhoz. A színek szintén kulcsfontosságú alapelemek voltak. Az eredeti, sugárzó infravörös színek kihangsúlyozták a látható légpárnát. Ez az árnyalat az AM90 védjegye, akárcsak a formája.

A 90-es széria a kezdettől fogva elismerést szerzett. Mi több, sohasem kezelték úgy, mintha a fő széria egyszerű folytatása volna. A modell az új évtized kezdetét szimbolizálta. A következő években ezerféle módon lett újranyomtatva és módosítva. Egyetlen dolog maradt változatlanul – az AM90 mindig is kitűnő maradt.

A modell két tervező tervei alapján lett megalkotva – Tinker Hatfield és az Air Force 1 készítője, Bruce Kilgore által. Kettejük együttműködésének eredménye lett a látható légpárna a talp közepénél és a külső részeinél. A teljesen új dizájn mellé, a Nike Air egység 50%-kal nagyobb volt az elődjénél.

A modell szára egy új, rugalmas betéttel lett ellátva, ami tökéletesen illeszkedik a láb formájához. Az öntött sarokkéreg viszont magas szintű támogatást nyújtott. A különleges V-kivágás a lábközépcsontnál szintén egy modern megoldás volt, biztosítva a láb természetes mozgását.

A látható légpárna az egész világ számára gyorsan ismertté vált. Ahogy az történt az AM1 premierje esetében is, a 180-as elindulását is olyan reklámkampányok kísérték, amikben részt vettek legendás rajzfilmesek, filmrendezők és speciális effektusokért felelős szakemberek.

Az Air Max 93 formatervezésének kulcseleme a láthatóság volt. Hogyan lepheted meg azokat az embereket, akik már szint semmin sem csodálkoznak el? Reflektorfényben mindig is a sarok szintjén látható légpárna volt – akkor miért ne emelnénk ezt ki jobban? Hatfield legutóbbi formatervezése az AM90 metszési rendszerén, illetve a neoprén talpbetéten alapult. Ez a megoldás dinamikus illeszkedést biztosított a lábnak, és támasztotta azt a bokánál.

Igazi kihívásnak számított 270 fokos láthatóság elérése a légpárnánál. A finoman megalkotott Nike Air darab teljesen új szintre emelte a légpárnázási szabványt. További érdekességként érdemes megemlíteni azt, hogy ennek a kifejlesztéséhez a PET palackok gyártásánál használt technológiát vették kölcsön. Ez a technológiai eljárás lehetővé tette a látható, a lábközépnél található légpárnát.

View this post on Instagram

You know what the @soulsofmischief would say?

A post shared by Lutz Brepresent (@b_represent) on

A 90′-es évek közepén debütált, az Air Max család új tagjának a merész formája mellett, a lábfejnél és a hátul láthatóak voltak a Nike Air egységek. Ez egy teljesen új megközelítése volt az amortizációnak. Sőt, mi több, formatervezése különbözött az elődöktől: fekete talp közepe volt és kicsinyített Nike logója – egy klasszikus Swoosh.

A cipő új körvönala az ember anatómiájára emlékeztetett. A középtalp alkotta az egész szerkezet gerincét. A nylon cipőfűző lyukakról a bordák juthatnak eszünkbe, míg a rétegezett panelek és a különleges háló az izomszövetekre emlékeztet.

A használt szín-megosztás miatt a cipő még a pályán tartott edzés során is tiszta maradt. Az alig észrevehető logó és az új betűtípus szintén megkülönböztették az elődeitől. Akárcsak az Air Max 1 és a 90 esetében, a szín a Nike Air talp kihangsúlyozását szolgálta, ám ezúttal belülről.

Az Air Max 95 új formatervezési lehetőségeket nyitott meg és megérintette a lábbeli rajongók szívét. New Yorktól, Londonig és Tokióig mindenki a jövő cipőjét akarta viselni. Az eltelt idő és az új bemutatók ellenére, a 95-ös továbbra is vonzza magához a tekintetet.

Ez a legelső modell, amelynek a talp teljes hosszán látható légpárnája van. Kialakítása az Air Max 95 által támasztott kihívásra adott konkrét válasz. Persze egy ilyen innovatív megoldáshoz áttörő cipőszárra volt szükség. Ezüst színét a Tokió városában közlekedő gyorsvasút ihlette. A stílust a tükröződő panelek tették egésszé, amelyek egyfajta ragyogást adtak neki. Az új kiadású Air Max tökéletesen illeszkedik a zene, a film és a divat alig észrevehető finomságaiba. Az Air Max 97 a 20. század végének klasszikusa.

Ennek a modellnek a karakterét a kontrasztok határozták meg. A minimalista szárat maximális légpárnával ötvözték. Az Air Max 97-nál új körvonalú légpárnát használtak. A gyártási technológiáknál, konstrukciónál és az alátámasztásnál tett felfedezések azonban növelték a talp stabilitását.

Az egész szériát híressé tevő kifejező színeket elhagyták a nyugodtabb, tonális színek kedvéért.

A cipő szára egy Teijin nevű anyagból készült, mint például a futball és a futócipők esetében is. Ez a megoldás könnyűvé és agresszívvé varázsolta a modellt, miközben páratlan kényelmet biztosított.

A „séta a levegőben” lehetővé tételét kevesebb, mint a 20 évvel a nyitott talpú sorozat debütálása után valósították meg. Ezután jelent meg a Air Max 360. Ennek a modellnek egy teljesen új Max Air légpárnát terveztek, nagyobb légpárnázattságot biztosított, miközben fenntartotta a kivételes stabilitást. A láb és a légpárnák közti óriási szivacs rétegek többé már a múlthoz tartozik. Először alkalmaztak, hőformázott konstrukciót a 360 fokos párnázottság eléréshez.

Ennek a cipőnek a színei az Air Max 1 színpalettájára utaltak, a lézerfúrta lyukak a száron pedig az 1995-ben megjelent modellt idézték meg. A maga nemében egyedülálló Tier Zero szériának eredeti Air Max cipő szára volt, csak hogy ezeket már teljesen új talppal kombinálták őket. Az AM 360 újfajta kihívást jelentett az amerikai vállalatnak a láthatóvá tett levegő területén.

View this post on Instagram

NIKE AIR MAX 2003 "OLYMPIC"

A post shared by ICEBERG (@karl.lashnikov) on

A 2015-ös Air Max ajánlata az innováció és a forradalmi kombinációja. A könnyű szárú Air Max 2015 kiváló szellőzést biztosít. A használt hengeres felépítésnek és a tal rugalmasságát növelő fazonnak köszönhetően a cipő puha és ruganyos lépést tesz lehetővé. Ennek hála, a komfortszint tovább növekedett, miközben a láb a földet éri. A megfordított Swoosh azonban új fejezetet nyitott a légi dinasztia történelmében.

A Nike tavalyi sikerszáma és érdekes váltás az egész szériában. Most először szántak egy cipőt szigorúan az lifestyle piacra. Általában a modelleket elsődlegesen futóknak gyártották. A sokféle színváltozat, illetve a felső rész anyagai miatt, a Nike Air Max 270-et vették, mint a cukrot.

4111

Nézd meg: Air Max kollekció az ecipo.hu-n!

A cikk eredeti szövegét az ecipo.hu blog igényeinek megfelelően fordította és módosította: Martin Maszarik
Legyen naprakész, és értesüljön elsőként a trendekről és az újdonságokról! Iratkozz fel a hírlevélre

A weboldal süti-fájlokat használ, hogy a szolgáltatás az Adatvédelmi Irányleveknek megfelően a lehető legmagasabb színvonalon történjen. Weboldalunkat használva hozzájárulsz a sütik alkalmazásához. több információ

A weboldal süti-fájlokat használ, hogy a szolgáltatás az Adatvédelmi Irányleveknek megfelően a lehető legmagasabb színvonalon történjen. Weboldalunkat használva hozzájárulsz a sütik alkalmazásához.

Bezár