TAVASZ-NYÁR ’24! Fedezd fel a szezon forró trendjeit! NÉZD MEG >


Milyen cipőt vegyünk fel vezetéshez? Gyakorlati útmutató

Tudod-e, hogy számos európai országban tilos papucsban autót vezetni? Attól, hogy milyen cipőt választasz vezetéshez, nemcsak a kényelem, hanem elsősorban a biztonság is függ. Hadd mutassak be néhány gyakorlati tippet, amelyekből megtudod, miben (és miben nem) ülhetsz a volán mögé!

A statisztikák szerint a nem megfelelő vezetőcipő számos közúti baleset okozója. Olvasd el, hogyan érdemes kiválasztani a megfelelőt.

SS 24

6224Könnyű kitalálni, hogy a vezetéshez való cipő elsődleges tulajdonsága a kényelem kell, hogy legyen. De mit is jelent ez a szó? És ha napi szinten kényelmesen érzed magad papucsban, az azt jelenti, hogy vezethetsz is bennük? Nem! Van különbség kényelem és kényelem között. Tehát mi jellemzi az optimális vezetéshez való cipőt? Hadd magyarázzam el ezt pontról pontra.

  1. A lábbelinek a feladata, hogy jól tartsa a lábat, ezért a legjobb, ha zárt cipőket veszünk figyelembe,

  1. nem lehet túl szoros vagy túl széles. Még akkor is, ha ezt általában nem veszed észre, több órányi vezetés után horzsolódhat a lábad,

Figyelem!

A túl széles cipő két szomszédos pedált nyomhat egyszerre.

  1. a cipő talpmintázatának megfelelő tapadást kell biztosítania. A sima, nem porózus talp lecsúszhat a pedálokról,

  1. magának a talpnak pedig megfelelő vastagságúnak (kb. 2-2,5 cm) és keménységűnek kell lennie. A túl vékony vagy túl vastag talp csökkenteni a pedálérzetet, így nem tudjuk megítélni, hogy milyen erővel nyomjuk.

Kezdő sofőröknek a sportcipőket ajánlom. Stabilizálja a lábat anélkül, hogy korlátozná a mozgást. A közúti forgalom edzett bajnokai számára a tornacipők, mokaszinok és balerinák is jó megoldást jelenthetnek.

6225

Kényelmes balerinát keresel autóvezetéshez? Az eciop.hu áruházban biztosan megtalálod.

Felejtsd el a magassarkú cipőket, amikor azt mérlegeled, hogy melyik vezetéshez való cipő a legjobb. Miért? Egyszerű oka van – nem biztosítanak megfelelő támaszt a lábnak, így megnehezítik a manőverezést és lassítják a mozdulatokat. Magassarkúban a pedál lenyomása teljes mértékben a lábujjak segítségével történik, nem pedig – helyesen – a talp középső részével. Ezenkívül a különösen magas és vékony tűsarok, beakadhat a szőnyegbe, és ezáltal a láb teljes mozgásképtelenségéhez vezethet.

6226

Biztonsági okokból ne vezess magassarkú cipőben.

A telitalpú vagy platform cipők szintén rossz választásnak bizonyulnak. Vastag és nehéz talpuk akadályozza a pedálérzetet, és ezáltal lassítja a reakcióidőt.

Mint korábban említettük, egyes országokban szigorúan tilos a papucsban (vagy strandpapucsban) való vezetés, és jelentős büntetést von maga után. És bár a lengyeleket nem érinti ez a rendelkezés, nem érdemes megvárni annak bevezetését. Hidd el, hogy az autó vezetése papucsban egyszerűen veszélyes. Ez a fajta lábbeli nem tartja a talpat, sőt, ha izzadt a láb, könnyen megcsúszik. A puha habból készült talp felgyűrődhet, ami az autó feletti irányítás elvesztésével járhat.

6227

A papucs nem nyújt megfelelő tartást.

Amikor vezetéshez való cipőt választasz, elsősorban a biztonságot vedd figyelembe. Ne feledd, hogy mindig magaddal vihetsz egy cserecipőt, vagy állandó jelleggel a csomagtartóban tarthatod!

A cikk eredeti szövege le lett fordítva és módosításra került az ecipo.hu blog igényei szerint.
Legyen naprakész, és értesüljön elsőként a trendekről és az újdonságokról! Iratkozz fel a hírlevélre

A weboldal süti-fájlokat használ, hogy a szolgáltatás az Adatvédelmi Irányleveknek megfelően a lehető legmagasabb színvonalon történjen. Weboldalunkat használva hozzájárulsz a sütik alkalmazásához. több információ

A weboldal süti-fájlokat használ, hogy a szolgáltatás az Adatvédelmi Irányleveknek megfelően a lehető legmagasabb színvonalon történjen. Weboldalunkat használva hozzájárulsz a sütik alkalmazásához.

Bezár