Ebben a cikkben:
Miért a divat fővárosa Milánó?
A divatipar valamennyi jelentős márkájának, olasznak és külföldinek, vannak cipői Milánóban. És ez a város, New York, London és Párizs mellett a divat ún. „Nagy Négyesébe” tartozik. Nézd meg mi veszi rá a világ minden tájáról érkező trendszettereket, hogy Milánóban vásároljanak és miért hívják ezt a helyet a divat fővárosának?
Nézd meg, hogy miért Milánó az egyik legfontosabb város a divat szerelmeseinek térképén.
Az olasz divat története
A milánói divatbemutatók számos elismert és naprakész tervezőt gyűjtöttek egy helyre, hogy bemutassák munkásságukat a világ többi részének. Azonban ez nem mindig volt így. Habár az olasz formatervezés a kiváló minőségű anyagokon és technikákon alapult, sokáig mégis Párizs után kullogott.
Minden megváltozott a Második Világháborút követően, amikor az Egyesült Államok anyagi támogatásának köszönhetően, az olasz textiliparnak lehetősége lett virágozni. Abban az időben a tervező Schiaparelli (Coco Chanel legnagyobb riválisa) és az olasz divatház, Sorelle Fontana kezdte öltöztetni Hollywood legnagyobb neveit, például Elizabeth Taylort, Audrey Hepburn-t és Grace Kelly-t.
Az első olasz divatbemutató
Évről évre egyre népszerűbbé vált a „Made in Italy” jelzés. Az első olaszországi divatbemutatót Giovanni Battista olasz vállalkozó szervezte 1951-ben. Erre érdekes módon nem Milánóban, hanem Firenzében került sor. Az amerikai vásárlók el voltak ragadtatva, az eseményt a nemzetközi színtéren hirdető szerkesztő, Irene Brin további támogatása pedig rendkívül népszerűvé tette az olasz divatot.
Fashion Week Milánóban
Az olasz divat elterjedésével együtt a tervezők áhítoztak a saját kollekcióik bemutatására a világnak. Milánó bizonyult erre a legjobb helynek, az első hivatalos Fashion Week-et itt tartották 1958-ban. Manapság ezt az eseményt az Olasz Divat Országos Kamara szervezi, és évente kétszer kerül megrendezésre: ősszel és télen (február/március), valamint tavasszal és nyáron (szeptember/október).
Számor világhírű tervező származik Olaszországból. Példa erre Giorgio Armani, akiről bővebben egy másik cikkben olvashatsz.
Biztosan hallottál már az olasz Versace divatházról is. A legutóbbi milánói divathéten Jennifer Lopez mutatta be a népszerű Versace kreáció megújult változatát.
Azt tudtad, hogy…?
A divatipar Olaszországban az állam bevételének 10%-át teszi ki. Milánóban magában pedig több mint egy tucat egyetem működik, ahol fiatalokat tanítanak tervezésre, szabásra és a trendek előrejelzésére.
Divattal teli utcák
Milánóban a legnépszerűbb hely a bevásárlásra az ún. Arany Tér. Vannak utcák, ahol stílusos butikok sorakoznak de találni itt rendkívül fényűző és olcsóbb márkákat is. Néhány áruház, kívül és belül egyaránt építészeti műalkotásnak tetszik, a legdrágább bemutatótermek ügyfélszolgálata pedig hihetetlenül magas színvonalú. A divatbloggerek által legtöbbet fotózott pont Milánóban a Galleria Vittorio Emanuele II. Biztosan felismersz néhány itt készült fényképet.
Olasz stílus
Amikor Milánóról úgy írunk, mint a divat fővárosáról, nem lehet nem beszélni Olaszország lakóiról. Az itt élő férfiak híresek a tökéletesen szabott öltönyeikről, az nők pedig arról, hogy képesek ötvözni a szexepilt az eleganciával. Ilyen nőies stílusikon például Sophia Loren vagy Monica Bellucci.
A cikk eredeti szövege le lett fordítva és módosításra került az ecipo.hu blog igényei szerint.