TAVASZ-NYÁR ’24! Fedezd fel a szezon forró trendjeit! NÉZD MEG >


A Reebok imádott és utált arcai

Nincs még egy olyan márka, aminek ennyi vitatott sportolója lenne, mint a Reebok-nak. És ez így jól is van, mivel a Reebok a pozitív motivációra és erősségre inspirál a nekik köszönhetően. Még úgy is, ha azok néha buszokat törnek össze, vagy letartóztatják őket.

Néhány évvel ezelőtt, a Business Insider Trends idején, részt vettem a LEGO marketing főnöke által tartott oktatáson. Nagyon konzervatív egy vállalat. Még az oktató is kiemelte, hogy még nekik is be kellett mutatni az érzelmek felkeltése alapuló stratégiát.

SS 24

A LEGO-nak, érted? Még a LEGO-nak is fel kellett keltenie az érzelmeket. Nem véletlenül van az, hogy a sporttal foglalkozó vállalatok reklámjainak alapja azok az emberek, akik átlépik a határokat. Ezzel nincs is gond, mert azért, hogy a többi gladiátor közül győztesen kerülj ki az arénában, vasakaratúnak kell lenned, amit extrém körülmények között kovácsoltak. És mindehhez kell egy kis őrültség és ellentmondásosság is, amit a győzelem iránti vágynak hívunk. Ez különösen igaz, ha a küzdősportokról vagy az erőnléti sportokról beszélünk. Azokra a személyiségekre is igaz, akik a szívükkel pótolják a fizikai hiányosságaikat, amelyek egy bizonyos szint eléréséhez szükségesek.

Egy olyan márkának, mint Reebok, számos, jól megkülönböztethető (nem csak az arénában) jellemvonása van. Mindig figyelemfelkeltő, és időnként ellentmondásos. Ugyanazok az emberek változtatták meg a szabályokat, míg bizonyos lépéseik egyeseket az őrületbe kergettek, másokat eksztázisba.

A Reebok hozta létre a CrossFit-et, a sportot, ami a határok feszegetésén alapszik. Egy sokat követelő sport, ami építi a jellemet és nem nézi el a hibákat. A Reebok sok évig dolgozott együtt az UFC-vel, valamint tisztában van a sport értékeivel – a harcművészettel.

Ezek mindegyikének: hírességeknek, zenészeknek, atlétáknak van egy közös pontja – karakteresség és a… divat. Karrierjük valamelyik pontján mindegyikőjük stílusikonná vált nézőik / hallgatóik számára, szívesen néztük őket, mert átlépték a lefektetett normákat és megváltoztatták a szabályokat.

Mostanság a Reebok legellentmondásosabb sportolója Conor McGregor, aki egyúttal a Reebok Zig reklámarca is. Conor hab a tortán; csodás sportoló, aranyszájú és egyszerűen elképesztően jól öltözködik.

Rengeteg ellentmondásos harcos van a harcművészetekben, de ezidáig olyan még nem volt, mint Conor. Egyszerűen látni akarod őt. Vitatkozik a rajongókkal, a médiával, kihívja ellenfeleit, mindezt stílusosan, elbüvőlően teszi a több ezer dolláros ruhájában, amiben mindig úgy néz ki, mint egy milliomos. McGregor, akárcsak a többiek az UFC-ben, egy marketinges csoda.

A McGregor mérkőzését megelőző konferenciák két órán át tartottak és jóval érdekesebb volt, mint az utána következő harc. Egyik pillanata az volt, amikor a sportoló mutogatva kinevette Mayweather Jr. ruháját, aki melegítő ruhában és pulcsiban volt a színpadon. Ő persze egy tökéletesen szabott öltönyben volt.

Miután belenézett, Floyd ikonikus hátizsákja tartalmát is kigúnyolta, amiben a bokszoló a pénzét tartja. Nyilván nem volt ott több ezer dollárnál. Az egyik konferencián egy csíkos öltönyt fel, csakhogy ezeken a csíkokon a F*** You volt olvasható. Persze csillagozás nélkül. Érdekes mód az esetet követően egy hasonló öltönyt lehetett megvásárolni David August üzletében, 6500 dollárért.

Nehéz elmesélni mi történt Londonban, Torontóban, New Yorkban és Las Vegasban. Látni kell.

A bunyó Floyd Mayweather Jr-ral (aki nem mellesleg szintén Reebok sportoló), ami milliókat szórakoztatott, illetve az előbb említett szóváltások a médiával, a jéghegy csúcsai. McGregort börtönbe zárták édesanyja születésnapja után, mert egy rajongója szeretett volna fényképet készíteni vele a hotel előtt. Mi lett az eredménye? Egy összetört 1000 dolláros telefon, letartóztatás és egy 12000 dolláros büntetés.

A második börtönbüntetését egy UFC harcosokkal teli busz megtámadásáért kapta. Mi lett az eredménye ennek? Egy összetört jármű, két sérült harcos, akiket üvegszilánkok és egy szállítókocsi talált el. Ez azután történt, hogy a szervezet főnöke – Dana White – megfosztotta az írt bajnoki címétől, mert az nem akart harcolni.

Azt tudtad, hogy…?

McGregor bocsánatot kért, miután megtámadta az UFC harcosokkal és dolgozókkal teli buszt, és elismerte, hibázott. Azonban nem is ő lenne, ha nem tett volna hozzá, hogy azt tette, amit tennie kellett.

Az ír nyugodtabbá vált két nehéz és elvesztett mérkőzés után. Az élet is bizonyította, hogy nincs annyi pénz a világon, ami egy szempillantás alatt begyógyítja az érzéseit, amikor elvesztette a hozzá nagyon közel álló nagynénjét. McGregor nem fog megváltozni, mivel van egy kis őrület a DNS-ben, de az alázatosság nem feltétlenül ütközik a nagyképűséggel. Mindent, amit ez az MMA harcos tesz, azt kihangsúlyozza a szemtelen, arrogáns és csábító (ír) mosolya.

Ma McGregor az új Reebok Zig Kinetica cipő sorozat reklámarca, egy olyan márkáé, ami szereti az ilyen figurákat. Nem véletlenül került sor a bemutatójára azután, hogy McGregor visszatért a ringbe. A kollekció magában foglalj egy 100 darabos McGregor figurát is, amit a márka reklámjaiban láthatunk.

Sok fiatal, azokat is beleértve, akiknek nincs közük a kosárlabdához, nem biztos, hogy ismerik Iverson személyét. Ez figura a 90′-es évek második felében tűnt fel az NBA-ban. Alacsony, gyors, mozgékony és mindenekfelett megalkuvás nélküli volt. Amikor még főiskolára járt a Georgetown Egyetemre, jogi vitákba keveredett. Gyakran hozott rossz döntéseket és 60 év börtönnel fenyegették meg. A Netflix készített róla egy dokumentumfilmet ezzel a csodás címmel: Iverson, ebben a történetben mesél az ellentmondásos életéről, egy olyan hatalmas szívű kosárlabdázóról, aki egyúttal el volt veszve.

A Reebok, 1996-ban aláírt neki (a következő 34 évre), tudván, hogy óriási tehetséggel van megáldva. Azt senki sem vette észre azonban, hogy ő lesz a márka legnagyobb képviselője fennállása óta.

Tetovált, talpig aranyban, Iverson ikonnak számított az évszázad fordulóján, és néhányan a fiatalok közül rá akartak hasonlítani. Egy világban, amit a rapperek, hip-hopposok, sportolók és a laza ruhák és az USA veszélyes utcáiról kölcsönzött stílusok határoztak meg, Iverson biztos pont volt, inkább nézett ki egy tévéből előugrott rappernek, mintha egyenesen tánc parkettáról jött volna.

Iverson ott volt a sajtókonferenciákon, hivatalos csapat és liga találkozókon, széles nadrágban, fejkendőben és hihetetlenül laza pulóverben, általában olyan ruhákban, amikbe kétszer is belefért volna. Mindez a bandák jellemzője volt, amit az NBA nagyon nem szeretett volna látni.

Mindig is lázadó volt, vonzotta magához a figyelmet. Megváltoztatta az NBA-t, és Inverson hatása a professzionális liga világára mindmáig tetten érhető. Hogy történt ez? Leginkább azért, mert olyan volt, amilyen. És mert lázadozó fárasztó srác volt. A pályán és azon kívül is. Az egész csapat úgy volt szervezve, hogy Iverson varázsolhasson a támadás során és pontot szerezzen.

A mostani játékosok prototípusa volt: gyors, mozgékony, folyamatosan mozgásban, hogy megszerezze a 30 pontot és 6-7 támogatást adjon. Manapság a legtöbb, 1-es és 2-es pozícióban játszó játékos így játszik, de az Iverson korszak előtt tipikusan olyan játékosok voltak, akik a támadás szervezésére koncentráltak. A pályán kívül annyira dühös volt, hogy az NBA biztosítójának, David Stern-nek be kellett vezetnie a dress code-ot a játékosoknak.

Azt tudtad, hogy…?

A normális, klubok és a ligák képviseletére bevezetett dress code, akárcsak a széles nadrágok és a laza pulóverek tilalma nem csak az NBA-t érintette. A kosárlabdázók, akik az egyéniségüket akarták kiemelni, egyre többször öltözködtek furcsán és szokatlan módon. Hamarosan az idolok elérték azt, hogy a rajongóik is változtassanak a rapper külsejükön, és a világ megismerte az úriemberesség új inkarnációját.

Van egy íratlan szabály, amikor a kosárlabda nagy alakjairól beszélünk. A nagyok írják át a szabályokat. És ahogy az NBA új szabályokat vezetett be Michael Jordan-nél, Charles Barkley-nál, Shaq O’Neal-nél és Kobe Bryan-nél, hogy ne uralják túlságosan a pályát, ugyanígy be kellett bevezetni az új szabályokat Allen Iverson miatt is. Nemcsak a pályán, mert Iverson a divat világára is hatott. Amikor AI játszott, a Reebok volt a legszexibb márka a kosárlabda rajongók között.

Kezdjünk egy dicsérettel. Van itt egy legendás rapper, egy legendás gyártó és egy szintén legendás üzletember. Ezekről tudsz. Kevésbé ismert tény azonban, hogy Jay-Z, vagyis Shawn Carter karrierjének egy pontján a Reebok reklámarca volt.

Az első előadók, akiknek megállapodása volt egy ruha márkával a Run DMC team volt. Azt viszont nem lehet tagadni, hogy Jay-Z volt az, aki évekkel később megváltoztatta a játék szabályokat. Valószínűleg a Reebok a világon elsőként készített egy zenész által aláírt cipőket. Jay-Z zenéje, ruhái és stílusa vásárlásra ösztönözte az embereket. A Reebok-nak muszáj volt összeállni és szerződést aláírnia Carterrel. Nem sikerült a szerződést kötnie a két szenzációs NBA játékossal – Carmelo Anthony-val és LeBron James-szel. Így hát megváltozott a stratégia és a rapperekre kezdtek építeni, hogy elérjék a városi és nyugodtabb életmódú fiatalokat.

Azt tudtad, hogy…? 

A Reebok S-Carter gyakorlatilag a Gucci Tennis 84 másolata volt? Nem véletlenül, a Gucci 84 a New York utcáit uraló Hustler-eké voltak az 1980-as években. És pontosan ezt akarta Jay-Z és a Reebok kihasználni.

A Reebok létrehozott egy G-Unit sorozatot egy sokkal színesebb 50 Centtel. Rálőttek a rapperre, az arcát is célozva, aki minden alkalommal golyóálló mellényt viselt. Akárcsak Nelly-nak vagy Snoop-nak, 50-nek is vannak saját pornógráf szolgáltatásai, valamint saját készítésű anyagai. És nem a klubbokból.

A rapper életmódja olyan, mint egy nagy enciklopédia, egy olyan buja élet leírásaival, amik meghaladják egy átlag ember képzeletét.

4071

Jay-Z a Reebok márka reklámjában. Fotó: Reebok

Jay-Z, habár az egész világon ismert, nem csinál vitatott dolgokat, szemben az előbb említett kettővel – McGregorral és Iversonnal. Na nem mintha Shawn Carter – mert ez a valódi neve – teljesen ártatlan lenne. A felesége – Beyonce – megcsalásával kapcsolatos botrány nagyot szólt akkoriban. Alapból voltak szerzői jogokkal, illegális (állítólagos) zene felhasználással, illetve régi és kevésbé ismert dalok darabjaival és mintáival kapcsolatos ügyek.

Egyik ismertebb ügy a Rock-A-Fell logójával kapcsolatos, amiért Jay-nek 3500 dollárt kellett fizetnie, és a profit 2%-át. Mint azt sejteni lehet, hogy a 3500 dollár nem jelentett nagy gondot, de a logó tervezőjének követelnie kellett azt a 2%-ot. Arról nem tudni viszont, hogy végül megkapta-e a fizetségét.

… és a rosszfiúk szeretik a Reebokot. Amikor az amerikai vállalat legnagyobb sztárjait nézzük, az kiderül, hogy sok köztük a hasonló karakterű ember. Végül Allen Iverson, akárcsak McGregor csendesebb lett egy idő után. Ő akkor lett nyugodtabb, amikor a felesége el akarta hagyni. A cikkben nem lett említve, miszerint Shawn Kemp (kosárlabda játékos) a 90′-es években volt a Reebok reklámarca és már volt egy tucat gyereke, valamennyivel kevesebb nőtől. Shaq, mind közül a legudvariasabb, többször is káromkodott a kamera előtt, míg a pályán többször is lekönyökölte ellenfeleit. A többiek mindmáig emlékeztetik is erre.

A Reebok egy nagyon egyszerű módszert fejlesztett ki. Kihasználta a hírességek természetes tulajdonságait, előnyt kovácsolt az ellentmondásokból. Nem úgy, mint a többi márka, amik inkább elrejtették ezeket.

A cikk eredeti szövegét az ecipo.hu blog igényeinek megfelelően fordította és módosította: Martin Maszarik
Legyen naprakész, és értesüljön elsőként a trendekről és az újdonságokról! Iratkozz fel a hírlevélre

A weboldal süti-fájlokat használ, hogy a szolgáltatás az Adatvédelmi Irányleveknek megfelően a lehető legmagasabb színvonalon történjen. Weboldalunkat használva hozzájárulsz a sütik alkalmazásához. több információ

A weboldal süti-fájlokat használ, hogy a szolgáltatás az Adatvédelmi Irányleveknek megfelően a lehető legmagasabb színvonalon történjen. Weboldalunkat használva hozzájárulsz a sütik alkalmazásához.

Bezár