Ebben a cikkben:
A valóságból a virtuális világba – autentikus cipő modellek a videójátékokban
A valóságban ismert cipőmodellek hatalmas energiával léptek a videójátékokba. Nemcsak a az olyan sportjátékokban jelentek meg, mint az NBA vagy a FIFA. Elég csak a Fortnite példáját hoznom – valószínűleg ez az egyik leghíresebb cím a videójátékok történetében, aminek készítői óriási hype-ot indítottak be az interneten azzal, hogy összeálltak a Jordan márkával.
A cipőipari vállalatok új felületet találtak a vásárlókkal való kommunikációra. A videójátékok egy szórakoztatóipari médium, és akárcsak régebben a filmeknél, ezeken is nagyszerűen lehet reklámozni a termékeket, beleértve a cipőket is.
A határokat feszegető Fortnite
A Fortnite kiegészítő csomagjában szerepelt az Air Jordan 1, ami 18 dollárt kóstált. Május óta árusítják, de arról nincs információ hány darabot vásároltak meg a rajongók. Viszont néhány kódsor és a grafika az Air Jordan 1-ről elég volt az interneten ahhoz, hogy újra megőrüljenek a Fortnite-ért és az előbb említett cipőkért. A világ legnagyobb médiumai, ideértve a Business Insider-t, írtak erről a hivatalos, cégek közötti együttműködésről.
Várható volt, hogy a vállalat mindkét oldalon megcsinálta a szerencséjét, mert a Fortnite népszerűségi rekordokat dönt. A játék népszerűségét a Marshmallow koncertje is mutatja, amit 10 millió játékos követett a játékon belüli streamen.
Autentikus cipők is valódi boltok váltak elérhetővé a játékosoknak
A Fortnite és a Jordan márka kitaposta a nem csak sport-játékokkal közös együttműködést. Ezidáig nehéz volt másik olyan esetet találni, amikor valódi cipők kerültek videójátékokba. Ebből természetesen kihagyom a FIFÁT és az NBA-t, amelyek már régóta megadják lehetőséget a sport szerelmeseinek, hogy valódi, is nagyon ismert cipőket vegyenek fel.
Évről évre, minden egyes kiadással jobb és jobb cipőket gyártanak, és a rajongók, akik a bálványaikra hasonlító karaktert alkotnak meg, gyakran a saját arcukkal, viszont korlátozott opciókkal. Az NBA 2K-ben, egyes változatokért külön fizetni kell, de akár a virtuális boltokban is megvehetőek, az olyan városok utcáin bóklászva, mint amilyen a Grand Theft Auto-ban is található.
Jómagam is rengetegszer választottam azt az Air Jordan-t, amire emlékeztem Michael Jordan NBA-s meccseiről, de ugyanígy Penny Hardaway sneakersét, vagy Gary Payton és Shawn Kemp cikcakkos Reebok is.
A 2K20 kiadásban azonban minden szintet lépett. A 2K Sports együttműködése a Nike-va, ami az NBA hivatalos partnere, egy olyan programot indított, amiben limitált kiadású virtuális cipőket szerezhetünk különálló feladatok teljesítéséért az MyPlayer módban. Ez azonban közel sem minden, a következő szegmense már annál lenyűgözőbb, és bizonyos szempontból innovatív. Azok, akik teljesítik a játék feladatait, esélyt kapnak arra, hogy megvegyék a Nike 2K LeBron 17 limitált kiadását, amit maga LeBron James mutatott be mostanában az Instagramon.
Ezidáig, ha nyertél egy cipőt egy videójátékban, az nem jelentette azt, hogy a valódit is megkapod.
Alfie Brody, a 2K marketing alelnöke így magyarázta:
Arra törekszünk, hogy tovább feszítsük az általunk megvalósított projektek határait. Partnereink hajlandóak a nem megszokott lépésekre és egyedi élményeket biztosítani a játékosoknak. Már alig várjuk, hogy a játékosok elkezdjenek cipőket nyerni és valóban meg is venni őket.
A játékok és a divat jól kiegészítik egymást
A játékok természetes környezete a márkáknak, aminek köszönhetően elérhetik a fiatalabb célközönséget, de a valamennyivel idősebbeket is, akik a 1980-as és az 1990-es években nőttek fel. Tévedés azt gondolni, hogy a játékosok nem törődnek a divattal, vagyis azzal, mit viselnek, milyen cipőt hordanak. A gémereké egy órási tábor, különféle trendek érdeklik őket. Ennélfogva a lábbelik dinamikus világa érdekelt, hogy újabb és újabb célcsoportokat célozzon meg, így hát a játékosokat is.
Te is játszol, és ezzel egy időben az új cipőtrendek is érdekelnek? Mert én igen!
A cikk eredeti szövegét az ecipo.hu blog igényeinek megfelelően fordította és módosította: Martin Maszarik